هندسه زراعيه عين شمس
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

*** تاتش مووف ***

سيادة اللواء
hossam
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
hossam
مهندس نشيط
hossam

*** تاتش مووف *** Empty
مُساهمةموضوع: *** تاتش مووف ***   *** تاتش مووف *** Icon_minitimeالأحد يونيو 15, 2008 1:44 pm

مرة في ساعة صفا وأنا قاعد قدام المرايا بصيت لنفسي قوي وسألتها-نفسي يعني-السؤال ده..هل أنا-حسام يعني-عندي الشجاعة اللي تخليني أتراجع عن قرار مصيري أخدته في حياتي حتى لو كان ترجعي ده مرفوض منطقياً وبطيخياً من كل اللي حوليا؟؟ ولا أنا بتعامل مع أي قرار باخده بمنطق لعبة الشطرنج"تاتش مووف"..اللي تحركه ماينفعش ترجعه..يعني مثلاً..مثلاً..ينفع أتراجع عن قراري في إختيار الكلية اللي أنا دخلتها..صحيح هي الكلية مش وحشة قوي..وصحيح إن الكليات التانية مش هيا الأملة..وما أصخم من سيدي إلا سيتي..وقال خش الزريبة نقيلك كلب قال كلهم كلاب ولاد كلاب..

لكن ليه لأ؟؟..ليه ماكنش مرة في حياتي جرئ مع نفسي وأعترف بخطأي في أختياري؟؟..ليه ما كنش راجل وأقف وقفة رجالة؟؟..أيوة وقفة رجالة مع خلايا عقلي الباطن؟؟..اللي شايلة وكاتمة-خلايا عقلي الباطن يعني-في قلبها أحلامي؟؟..وأقف معاها ضد سيطرة خلايا عقلي الظاهر الديكتاتورة واللي حاكمة خلايا عقلي الباطن بقالها أكتر من 20 سنة بنفس الطريقة القمعية البوليسية وحرماها من إنها تثور على الواقع-أنا بتكلم على عقلى طبعاً عشان محدش يفهم غلط-.

لكن في النهاية كل مرة بارجع وأخاف وأستسلم لعقلي الظاهر وكلام الناس..بس النهاردة خلاص أنا قررت أعمل إنقلاب في حياتي.

دخل أوضتي وقفلت على روحي وفكيت صواميل مخي حتة حتة..مسكت خلايا مخي الظاهر ورحت مقشر قشرته المخية..وبعدين خليت المخيخ فوق والفص اليمين نقلته في الشمال والفص الشمال نقلته في اليمين ووصلت التوصيلات كلها غلط..وبعدين غطيت مخي وربطت الصواميل..وبعدين شغلت power ..لقيت دماغي سخنت..ووشي أحمر..ووداني بطلّع دخان..ولقيت نفسي طالع لأبويا في الصالة نافخ صدري ومطخن صوتي ومبرق عيني..وبزعق بعلو حسيّ وأقول:..بابا..أنا ..أخدت قرار مهم لازم تعرفه..أنا حسيب الكلية وأروح كلية تانية..!!

...تاتش مووف..

فتحت عيني لقيت نفسي في مكان أبيض ف أبيض..وخير اللهم اجعله خير ناس لابسه أبيض ف أبيض..وبيدوا حقن..ولقيت واحد مقرب مني بواحدة-حقنة يعني-فصرخت..لأ..لأ..أنت مش بابا أنت مين؟؟..أنا فين؟؟..إيه ده أنا جسمي متجبس كده ليه؟؟..أنا عايز أروح..فين بابا؟؟

لقيت بابا نايم في السرير اللي جنبي..وقالولي إنه جاتله ذبحة صدرية-معرفش يعني إيه؟؟..بس قالوا إن السبب هو الكلام اللي قولته لبابا..صحيح هو طحني بعلقة جامدة وإيده كانت طارشة..بس ده برضه أبويا يعني في مقام خالي..

يلا..نهايته..ألعبوا يا جماعة..بس خلّوا بالكم..تاتش موووف
سيادة اللواء
مهندس نشيط
سيادة اللواء

*** تاتش مووف *** Empty
مُساهمةموضوع: رد: *** تاتش مووف ***   *** تاتش مووف *** Icon_minitimeالإثنين يونيو 16, 2008 12:08 am

برااااااااااافو
المنتدى مش لتفريغ ما يخزنه عقلك الغير كامل النضج
take your trush away
E L S A K R
مشرف المنتدي الرياضي
مشرف المنتدي الرياضي
E L S A K R

*** تاتش مووف *** Empty
مُساهمةموضوع: رد: *** تاتش مووف ***   *** تاتش مووف *** Icon_minitimeالجمعة يوليو 18, 2008 7:22 pm

ربنا يشفيك يا حسام بتكلم نفسك ا مام لمرأه
http://www.mohamedhassan.org
al_shama
ضيف شرف عظيم
ضيف شرف عظيم
al_shama

*** تاتش مووف *** Empty
مُساهمةموضوع: رد: *** تاتش مووف ***   *** تاتش مووف *** Icon_minitimeالسبت يوليو 19, 2008 5:59 pm

ههههههههههههههههههههه
ايه الموضوع الجامد دا يا حسام
والله المنتدى من غير مواضيعك وافكارك اللي تودي في داهية دي ماكنش هيبقى له حس كده
بس قولي
ايه اخبار السيد الوالد دلوقتي ؟
وشكلك خفيت خلاص من الجبس عشان لسه شايفاك الاسبوع اللي فات ف الكلية
اه تلاقيك كنت جاي تسحب ورقك!!!!!!!
شكرا على الافكار السوداااااااااااااااااااااااااااااا دي
ExtraGeniusKareemkhaled
مهندس عبقري
مهندس عبقري
ExtraGeniusKareemkhaled

*** تاتش مووف *** Empty
مُساهمةموضوع: رد: *** تاتش مووف ***   *** تاتش مووف *** Icon_minitimeالأحد يوليو 20, 2008 1:46 am

ياد يا حسام سيبك من كلام ابوك وامشى من الكلية والمنتدى وريح نفسك
ورييحنااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
https://www.facebook.com/profile.php?id=728940942
E L S A K R
مشرف المنتدي الرياضي
مشرف المنتدي الرياضي
E L S A K R

*** تاتش مووف *** Empty
مُساهمةموضوع: رد: *** تاتش مووف ***   *** تاتش مووف *** Icon_minitimeالأحد يوليو 20, 2008 11:51 am

ExtraGeniusKareemkhaled كتب:
ياد يا حسام سيبك من كلام ابوك وامشى من الكلية والمنتدى وريح نفسك
ورييحنااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
عندك حق يا صاحبي والله هيريحنا
http://www.mohamedhassan.org
hossam
مهندس نشيط
hossam

*** تاتش مووف *** Empty
مُساهمةموضوع: رد: *** تاتش مووف ***   *** تاتش مووف *** Icon_minitimeالثلاثاء يوليو 22, 2008 11:04 am

والله انتم خسارة فيكم مواضيعي الجامده دي انا شكلي هسيب المنتدى بتاعكم وهروح احترف في اي منتدى تاني
wolf87
مهندس جامد
wolf87

*** تاتش مووف *** Empty
مُساهمةموضوع: رد: *** تاتش مووف ***   *** تاتش مووف *** Icon_minitimeالثلاثاء يوليو 22, 2008 4:01 pm

بجد انا حاسس ان الموضوع ده انته تعبت فيه بس فيه( سؤال بيطرح نفسه )-علي راْي واحد منه لله-يعني ايه تاتش مووف
ملحوظة اعمل حساب الناس الجهلة.

*** تاتش مووف ***
صفحة 1 من اصل 1